چرا تبليغات محيطي؟
چرا تبليغات محيطي؟ مهمترين مساله براي هر شركت قطعا معرفي محصولات و يا خدماتش ميباشد كه بوسيله آن بتوانند فروش محصولاتشان را بالا ببرند. چون هر چه افراد بيشتري درمورد محصولات و يا خدماتتان بدانند احتمال فروش محصولاتتان بالاتر ميرود (هرچه بيشتر ديده شويد بيشتر ميفروشيد)
خب اكنون كه به اين نتيجه رسيديم هيچ چيزي مهمتر از معرفي هرچه بيشتر محصولات و يا خدمات نيست.يك سوال ايجاد ميشود كه چگونه شركت ها ميتوانند به اين هدف مهم برسند؟
همانطور كه ميدانيد از زمان تبليغات روزنامهاي تا امروز كه دوران تبليغات ديجيتال ميباشد اصل تبليغات بخش مهمي از زندگي مردم را فرا گرفته است.تبليغات محيطي يكي از راههاي موثر تبليغات براي معرفي برند و يا انتقال يك پيام و يا حتي يك كمپين تبليغاتي همه جانبه مناسب ميباشد.
تبليغات محيطي چيست؟
شركتها معمولا زماني به تبليغات اعتقاد پيدا ميكنند كه سود آوري تبليغات را لمس كرده باشند در غير اينصورت كمي به آن در ابتداي راه بدبين اند. قطعا تبليغات محيطي يكي از بهترين راههايي است كه ميتواند بدبيني اين مديران را به خوش بيني و سرمايه گذاري در تبليغات محيطي تشويق كند.
تبليغات محيطي مدلي از تبليغات است كه بوسيله اين مدل زمانيكه مردم در خانه هايشان نيستند ميتوانند با محصولات و يا خدمات شما آشنا شوند همانطور كه ميدانيد اكثر افراد بيشتر زمانشان را بيرون از خانه هايشان سپري ميكنند (البته زمانيكه بيدارند!)
قطعا زمانيكه شما خارج از خانه خود هستيد با بيلبوردها و يا بنرها و يا تابلوهايي روبه رو شده ايد كه دارند محصولات و يا خدماتي از يك شركت را معرفي و تبليغ ميكنند و باعث ميشوند كه در روز به صورت ناخودگاه تصوير يك برند و يا يك محصول در ذهن شما ماندگار شود اين معجزه تبليغات محيطي است!
انواع تبليغات محيطي چيست؟
1- بيلبورد تبليغاتي:
بيلبوردها سازههاي غول پيكري هستند كه نمايانگر پوسترهايي بزرگ از محصولات و يا خدمات كمپاني ها و شركتها ميباشند. اين بيلبوردها با دقت در نقاط پر تردد نصب ميشوند كه به صورت مداوم در ديد عموم قرار بگيرند هنگامي كه در روز چندين بار برند شما و يا محصول شما ديده شود قطعا تاثيرش را در ناخودآگاه افراد خواهد گذاشت بدين صورت كه وقتي بين شما و رقبايتان قرار است انتخابي داشته باشند ذهنيت آنها به خاطر تكرار ديداري كه از برند شما داشته اند ناخود آگاه شمارا انتخاب خواهند كرد!
شايد از خود بپرسيد كه در اين دوران ديجيتال و اينستاگرام چه نيازي به بيلبورد و تبليغات محيطي داريد؟ اگر ملاكِ تبليغات ميزان ديده شدن در نظر بگيريم، محاسبات ساده ميشود. مثلاً يك بيلبورد را در همين اتوبان تهران قم را بررسي كنيم: طبق آمار ميزان عبورو مرور خودروها توسط راهداري اتوبان:
در يك روز عادي: 120 هزار خودرو
دو روز پاياني هفته: 160 هزار
و ايام تعطيلات مناسبتي: 330 هزار خودرو ازاتوبان ميگذرند.
شما اگر يك بيلبورد در محور رفت و يك بيلبورد در محور برگشت داشته باشيد و همهي روزها عادي باشد و از هر خودرو فقط يك نفر بيلبورد شما را ديده باشد در طول يك ماه بيلبورد شما بيش از سه ميليون بازديد خواهد گرفت. وقتي همين دو بيلبورد را براي يك ماه ديگر اجاره كنيد، آمار بازديد دقيقا دو برابر ميشود. اما يك تبليغ در صفحه اينستاگرام 10 ميليوني نهايتا بين 2 الي 2.5 ميليون بازديد ميخورد و بعد از يكماه هم چون پستهاي جديد گذاشته ميشود به مرور كمتر و كمتر ديده ميشود. آيا هنوز به معجزه تبليغات محيطي شك داريد؟
2- تبليغات محيطي متحرك:
تبليعات محيطي لزوما نبايد در يك نقطه به صورت ايستا قرار داشته باشد. تبليغات محيطي ميتواند بر روي اتوبوسها و يا وسايل ديگر حمل و نقل عمومي در سطح شهر و به صورت متحرك ايجاد شوند. كه هم باعث زيبايي شهر ميشوند و هم تبليغات و برند شما در سطح شهر در جريان خواهد داشت.
3- تبليغات محيطي ديجيتال:
بيلبوردهاي ديجيتالي برخلاف بيلبوردهاي كلاسيك و پوستري تبليغات متحرك و انيمهاي را ميتواند براي برند شما به نمايش بگذارد اين نوع تبليغات اگر محتواي جذابي داشته باشند قطعا تاثير گذاري بيشتري خواهد داشت.
4- تبليغات محيطي ترانزيتي:
تبليغاتي كه با توجه به جامعه هدف توريست ها در ايستگاههاي مترو و يا پايانههاي مسافربري قرار ميگيرند..اين مدل تبليغات محيطي براي كسب و و كارهاي محلي بسيار به صرفه تر و تاثير گذارتر است.
5- تبليغات محيطي بر روي عرشه پلها:
عرشه پلها جايگاه بسيار مناسبي براي تبليغات محيطي محلي ميباشد. تبليغاتي كه جامعه هدفش ساكنان يك منطقه خاص هستند ميتوانند با تبليغات بر روي عرشه پلهاي عابر پياده ي آن منطقه به اهداف خود برسند.
منبع: ايران زمين
- ۸ بازديد
- ۰ نظر